Veelgestelde vragen

Soort vraag

FAQ
Kan ik mijn eigen materiaal meenemen bij een actief programma in de grotten?

Nee, het is niet mogelijk om eigen materiaal mee te brengen in de grotten. Alle materialen die gebruikt worden voor een actief programma (grotbiken & survivaltocht) zijn TÜV gecertificeerd en mogen dus niet door eigen materialen worden vervangen.

Kunnen zwangere vrouwen, mensen met claustrofobie of hoogtevrees ook mee de grotten in?

Afhankelijk van de grot en activiteit zijn er zeker mogelijkheden. Wij raden je aan om telefonisch contact met ons op te nemen. Tel: 043-204 11 35

Mag ik foto’s maken in de grotten?

Ja, in de grotten is het toegestaan om foto’s te maken.

Zijn de grotten rolstoeltoegankelijk?

Niet alle grotten zijn rolstoeltoegankelijk. Voor meer informatie raden wij je aan om contact met ons op te nemen. Tel: 043-204 11 35

Word ik nat en/of vies in de grotten?

Nee, in de grotten is het droog en schoon. Het kan wel voorkomen dat er wat mergelstof op uw kleding terecht komt.

Wat is de temperatuur in de grotten en wat kan ik het beste aandoen?

In de grotten is een constante temperatuur van 12 graden Celsius. Het is aangeraden om stevig schoeisel te dragen en een vestje/fleecejacket aan te doen.

Waar liggen de winkels in Valkenburg?

Net buiten de stadsmuren van het centrum bevindt zich winkelcentrum Aan de Kei. Hier vind je een variërend aanbod aan winkels om een middag goed te winkelen.

Waar kan ik geld pinnen in Valkenburg?

In het centrum kun je makkelijk bij meerdere pinautomaten in het centrum kun je met routebeschrijving vinden op de volgende website: https://lastminutes.wijzijnvalkenburg.nl/info/c/3

Is Valkenburg makkelijk te bereiken met het OV?

Ja, Valkenburg is heel makkelijk te bereiken met het openbaar vervoer. Vanuit Maastricht en Heerlen rijden viermaal per uur treinen uit beide richtingen. Beide stations hebben goede landelijke aansluitingen. Vergeet niet om uit en in te checken wanneer je overstapt van NS naar Arriva.

Is er ook Belparkeren in Valkenburg?

Ja, parkeerplaatsen in Valkenburg bieden de mogelijkheid aan om gebruik te maken van Belparkeren. Voor meer informatie kunt u kijken op: https://www.bereikbaarvalkenburg.nl/bezoekers/belparkeren/

Hoe kan ik betalen bij de parkeerautomaten?

U kunt betalen met muntgeld, met pin of contactloos.

Tussen welke tijden geldt betaald parkeren?

Betaald parkeren is van kracht tussen 11:00 uur en 20:00 uur.

Kan ik vooraf een parkeerplaats reserveren?

Nee, je kunt geen parkeerplaats voorafgaand jouw bezoek reserveren.

Waar kan ik het beste parkeren?

Bij een dagje Valkenburg kun je het beste parkeren op een parkeerplaats met de mogelijkheid voor een dagtarief. Bij een bezoek van enkele uren kun je gerust iets dichter in de buurt van het centrum parkeren. Parkeerplaats Walramplein en Berkelplein liggen direct in/naast het centrum.

Wat kost het om te parkeren in het centrum?

Het parkeren op de gemeentelijke parkeerplaatsen bedraagt €1,90 per uur. Op de parkeerplaatsen Geulpark, Odapark, Prinses Margrietlaan, Spoorlaan en Valkenheim is het mogelijk om voor een dagtarief van €8,00 te betalen.

Kunnen wij een drankarrangement boeken?

Ja, afhankelijk van de locatie en groepssamenstelling bieden wij drankarrangementen aan. In overleg bespreken wij graag met jou de mogelijkheden: Tel: 043-204 11 35

Zijn consumpties inbegrepen bij een lunch/diner?

Niet altijd. In het voorstel staat altijd vermeld of een consumptie erbij is inbegrepen. Wanneer er niets bij staat dan zitten er ook geen consumpties bij. Uiteraard is het ook mogelijk om ter plekke drankjes af te rekenen.

In ons gezelschap zijn er mensen met dieetwensen/glutenallergie of zijn vegetariër. Aan wie moeten we dit doorgeven?

Geef bijzonderheden altijd ruim van te voren aan ons door. Hoe meer wij weten hoe beter!

Wij hebben een lunch/diner erbij geboekt. Krijgen wij ook het menu te zien?

Nee, in het voorstel sturen wij altijd een voorbeeldmenu. Onze gerechten wisselen vaak per seizoen of per maand. Het voorbeeldmenu geeft je een idee van wat je kunt verwachten.

Moet ik de toeristenbelasting bij aankomst betalen?

Bij een boeking met overnachting moet toeristenbelasting worden betaald. Afhankelijk van de accommodatie wordt bepaald hoe dit wordt betaald. Vaak kunnen we de toeristenbelasting al aan de factuur toevoegen en anders wordt deze betaald bij aankomst.

Wat moet ik meenemen bij een overnachting in een groepsaccommodatie?

Dit is afhankelijk per accommodatie. Bij veel groepsaccommodaties dient het gezelschap zelf lakens en een kussen mee te brengen. Uiteraard word je bij een definitieve boeking hierover geïnformeerd.

Liggen de hotels/accommodaties in de buurt van Valkenburg?

Ja, wij werken samen met een selectief aantal hotels en accommodaties in en rondom Valkenburg.

Kunnen wij ook een hotel/accommodatie bij jullie boeken?

Ja, in overleg en gebaseerd op de wensen van de groep kunnen wij een hotel/accommodatie voor jullie boeken.

Wat als er iets gebeurt tijdens het uitje? Zijn jullie bereikbaar?

Ja, voor lopende uitjes staat er altijd een medewerker van ons stand-by voor vragen of hulp. Bij ontvangst krijgen jullie een telefoonnummer waarop wij bereikbaar zijn gedurende de dag.

Hoe kan ik het beste navigeren door Valkenburg?

Bij aankomst worden jullie persoonlijk ontvangen door een van onze medewerkers. Het programma wordt dan nog eens met jullie doorgenomen en jullie ontvangen een gepersonaliseerde routekaart met adressen.

Liggen de activiteiten op loopafstand van elkaar?

Ja, alle activiteiten bevinden zich in en rondom het centrum van Valkenburg plaats. Jullie zijn daarom nooit langer dan 15 minuten aan het lopen. Als er een activiteit iets verder weg ligt wordt dit vooraf aangegeven met advies hoe jullie daar het beste terecht komen.

Wij zijn te laat. Is dat erg?

Het kan gebeuren dat jullie het niet redden om op de afgesproken tijd aan te komen. In de meeste gevallen kunnen wij het programma iets laten uitlopen. Gelieve altijd telefonisch te bellen als jullie denken later te arriveren. Wanneer jullie een activiteit hebben geboekt dat tijdsblokken hanteert kunnen wij geen
vertraging permitteren. In dit geval wordt de activiteit ingekort of komt de activiteit te vervallen en hiervoor wordt geen geld retour gestort.

Is er tijdens het uitje een begeleider die met ons meegaat?

Elk onderdeel in jullie programma is gereserveerd en bij alle activiteiten worden jullie ontvangen, geïnstrueerd en, afhankelijk van de activiteit, begeleid.

Kunnen wij kosteloos annuleren?

Nee, het is niet mogelijk om kosteloos te annuleren. Afhankelijk van de totale arrangementsom en de periode waarin het verzoek tot annuleren wordt gedaan, wordt de hoogte van de schuld bepaald. Zie artikel 8 of 9 van onze algemene voorwaarden: https://wijzijnvalkenburg.nl/voorwaarden/

Wat als iemand van de groep zich op het laatste moment afmeldt voor het uitje?

Het is mogelijk om tot 8 dagen vooraf de deelnemers kosteloos te verminderen met een marge van 20%. Binnen de 8 dagen kunnen wij geen aanpassingen meer maken en dient het afgesproken bedrag te worden voldaan. Zie artikel 8 of 9 van onze algemene voorwaarden: https://wijzijnvalkenburg.nl/voorwaarden/

Kunnen wij ook contant betalen op de dag van ons uitje?

Nee, de betaling dient uiterlijk 8 dagen voorafgaand aan het uitje te zijn voldaan. Het is daarom niet mogelijk om op de dag zelf te betalen.

Wij hebben een buitenactiviteit geboekt. Is erbij slecht weer een alternatief?

Nee, bij een definitieve boeking kunnen wij helaas geen alternatief aanbieden.

Is het mogelijk om na bevestiging het programma uit te breiden?

Ja, in overleg en op basis van beschikbaarheid kunnen wij meerdere onderdelen aan jouw programma toevoegen.

Kan ik nog een of meerdere personen bijboeken?

Ja, als er nog beschikbaarheid is bij de betreffende programmaonderdelen dan is het mogelijk om het aantal deelnemers te verhogen.

Moet ik een aanbetaling doen bij de bevestiging?

Alleen boekingen met een arrangementsom vanaf €1.000,00 dienen een voorschot van 25% te betalen. De aanbetalingsfactuur wordt na bevestiging verstuurd. Zie artikel 6 van de algemene voorwaarden: https://wijzijnvalkenburg.nl/voorwaarden/

Kan ik ook telefonisch reserveren?

je kunt jouw bevestiging zeker telefonisch kenbaar maken. Echter zijn wij verplicht om een schriftelijke bevestiging per mail te ontvangen om het boekingsproces in werking te zetten.

Wij willen boeken. Wat nu?

Om ons voorstel te boeken dien je een schriftelijk akkoord te verzenden op onze toegezonden mail met voorstel. Na ontvangst van de bevestiging wordt het boekingsproces in werking gezet en de onderdelen in het programma voor jullie gereserveerd. Na bevestiging krijg je een factuur toegezonden en 2 weken voorafgaand het uitje sturen wij jullie de laatste informatie toe. Op dat moment is de start locatie van jullie uitje ook bekend.

Kunnen wij ook boeken wanneer we met minder dan 6 personen zijn?

Bij onze programma’s staat altijd het minimumaantal deelnemers vermeld. Als jouw gezelschap niet genoeg deelnemers heeft voor een groepsuitje dan kun je kijken op onze website voor gezelschappen tot 5 personen: https://lastminutes.wijzijnvalkenburg.nl/

Bel ons

Aarzel niet en neem contact op

Mail ons

We reageren binnen 24 uur

| Naar wens aan te passen

Geheel naar wens aan te passen

| Losse groepsactiviteiten boeken

Losse groepsactiviteiten boeken

| Exclusieve incentive

Exclusieve incentives

| Wij Zijn Valkenburg

Wij Zijn Valkenburg

| Het beste van ons voor jou

Het beste van ons voor jou

| Binnen 24 uur reactie

Binnen 24 uur reactie

| Geheel vrijblijvend

Geheel vrijblijvend